fredag den 24. juni 2011

Mon en au pair pige ville kunne ændre på det.....

Når man nu aldrig selv når videre her i livet end til almen husholdning, tøjvask, madlavning og ynkelige forsøg på opdragelse af teenage datter, bogførring, rentgørring, lagerpasning, butiks ekspedition, post pakning og dårlig TV, så kan man vel om ikke andet sende andres fantastiske ideer videre ud i blog landet......!

ER selv storslem til at gemme alverdens glas, ikke fordi de er noget særligt, bare fordi det er glas med låg, og det kan jo altid bruges....men hvor mange er det lige man har brug for, hvor meget tarpanade eller krydderier er det lige der skal videre i et marmelade glas....!!!!

Men her kom svaret så, hva det var man så også lige ku bruge den aflagte, omend hengemte glas samling til.....!

























































































































































































































































Det er satme pænt......! Samtlige billeder lånt HER (der ligger også pædagogisk vejledning for fremgangsmåde) og det fundet via en af mine absolut yndlingsblogs Hidden In France!

Og behøver jeg sige: At når jeg flytter i min nye lejlighed og alting blir anderledes og jeg får lidt mere overskud i livet....så skal der bare males glas.....bla bla bla.....NOT...der sker bare ikke, ved det, lige så sikkert som jeg ved at samtlige syltetøjs -most og kartoffelglas bliver rykket med til næste køkkenskab...GAB jeg blir træt af mig selv nogen gange...!

Mon en au pair pige ville kunne ændre på det, har et år tilbage med mulighed for statstilskud, hvor ondsvagt det så end lyder.......! (altså det med statstilskuddet til børnefamilier med snart 17 årige børn i hustanden)

10 kommentarer:

  1. Ej, hvor er det en fantastisk ide, jeg har et skab fyldt med glas, fordi jeg elsker alle de forskellige former, men hvad pokker skal man bruge dem til... det ved jeg nu :D
    Tak for endnu en super, fantastisk idé.

    God weekend
    Jill

    SvarSlet
  2. Hold kæft hvor lyder det bekendt! Jeg får heller aldrig lavet en skid. Men vil ikke indse det og bliver troligt ved med at købe det ene og det andet i den tro at så kan jeg da lige lave dét og dét. Det blir bare aldrig til noget.

    Igår bestilte jeg for flere hundrede kroner af sådan noget folie til at dekorere porcelæn med og tourede rundt til oplandets genbrugsbutikker for at hamstre porcelæn, så jeg rigtig har noget at dekorere, når folien kommer. Yeah right. En femmer på at det bare havner inde i skabet sammen med alt det andet hobbygejl, som heller aldrig har været i brug.

    Det ku sgu godt være en aupair var løsningen. Så ku' man sætte hende til at farve marmeladeglas, dekorere porcelæn og lave smykker. Altså efter hun havde gjort rent og lavet mad selvfølgelig..

    SvarSlet
  3. Det ser da ski.. godt ud Lea : )

    SvarSlet
  4. Super flot idé - tak fordi du deler.

    Og hvor jeg dog kender det der med tiden og manglen på den... :-( Her har jeg også flere gange overvejet en au pair, men vi mangler ligesom et sted hvor hun kunne bo...

    Jeg har så mange ideer i hovedet og nogle gange finder jeg mig selv (når der lige er en time tilovers til MIG) rendende rundt med gang i ti længe ønskede projekter, med sved på panden og bankende hjerte og krea-rod overalt, for nu skal der FANDME hygges skal der!! Ja hurra, hvor var det hyggeligt! ;-)

    SvarSlet
  5. Fedt indlæg - jeg når heller ikke en procentdel af det jeg gerne vil, gemmer/køber materialer til og planlægger på diverse to-do lister..:)
    Håber en sommerferie og derefter barsel kan ændre bare lidt ved noget af det;)
    Men sikke en fed idé med glassene!!! Jeg har nemlig også en samling stående - det kunne jo være man liiiiige..;)
    Ha' en rigtig dejlig dag..
    KH Anne

    SvarSlet
  6. hvorfor er det lige at man kan få dårlig samvitttighed over ikke at nå at lave alle de fede ting/ideer der fiser rundt på øverste etage? Ja man kan ovenikøbet få stress af det.. oveni det man skal på arbejde og med sin familie...
    mht au-pairen- tjah jeg vil foreslå at du køber lidt rengøringshjælp og lever med at der er beskidt resten af ugen, og arrangerer at I kun køber ind en gang om ugen- så bliver der lidt tid i overskud til egne hyggeprojekter- en au-pair skal man jo også bruge tid på- (har selv været det- og var ked af at familien ikke inviterede mig med til det der foregik udenfor arbejdstid 7-14 ma-lø)- men fed ide at lade au-pairen lave kreatingene- og så bare lade som om man selv har megaoverskud til det- jeg er ind imellem bare feed up med at alle vores hjem skal ligne noget fedt, kreativt og vildt tjekket- jeg overkommer det ikke- men får til gengæld lavet lidt strik, lidt syning som gør at jeg synes det er rart at leve selv om mit hjem roder, er beskidt og kalder på forskønnelse, min have er tilgroet, vores havemøbler er af plastic, parasollen er lidt grøn af alger- men tagrenden er tømt !! :-) håber du holder humøret højt og finder lidt tid til det du får mest ud af...

    SvarSlet
  7. Super fed idé hvor er de flotte! :D

    SvarSlet
  8. Guuuuuuud, hvor smart. Jeg har også sygt mange glas stående, som bliver sendt med min mor tilbage til Fyn for at komme retur med hjemmelavet marmelade. Meeeen jeg synes de dér glas er mega flotte, så måske skulle jeg tage mig sammen....

    Ditte

    SvarSlet
  9. Ellen Kathrine....synes det er så sejt med en ren tagrande...det er satme stort, og jo i virkeligheden alt afgørende for så meget andet kan funger!
    Heidi...havde slet ikke tænk at en au pair kunne afhjælpe kreative tanker, det er sku smart, ser mig selv på stranden alt imens hun sidder og hækler slumretæpper til kommende vinter, alt imens vi alle sammen får en kulturel oplevelse ifølge Søren Pind!

    Sidst men absolut ikke mindst...Er så glad for at vi er mange med for mange glas stående i tilfælde af at overskuddet en dag indtræf......!:-)

    SvarSlet